Για να επιβιώσουν τα μπλογκς ... (2 και 3)
| Ετικέτες Άρθρα-Σκέψεις, Ελλαδικά | Posted On Δευτέρα 22 Αυγούστου 2011
του Θανάση Νικολαΐδη
Για να επιβιώσουν τα μπλογκς (2)
ΓΙΑ τη δημοσιοποίηση των ιδεών μας, συνεχίζουμε. Με όποια μορφή μέσου και έκταση. Απ’ το μπλοκ και την ηλεκτρονική εφημερίδα, μέχρι το πανό και τον τοίχο του σπιτιού σου, το κοτέτσι και το δάπεδο. Κι αν σου λερώσουν τον τοίχο με κάτι συκοφαντικό, σπεύδεις να ανακαλύψεις τον δράστη και δεν το κάνεις για λόγους αισθητικής του τοίχου. Θα τον αναζητήσεις-αυτό έχει σημασία-και βέβαια, θα το’ θελες να’ χει αναλάβει την ευθύνη της πράξης του. Όσο για τον δράστη, δεν θα το’ κανε, αν ήταν υποχρεωμένος να βάλει την υπογραφή του. Άρα, δεν είσαι τόσο…γαλαντόμος μαζί του, δεν καθαρίζεις για την ανωνυμία και τα δικαιώματά του(!), κατά της…καταπίεσης και υπέρ της δημοκρατίας(;)...
ΝΑ εκφράσουμε, προκαταβολικά, την απορία μας. Είναι δυνατό να κάνεις κάτι και να μην αναλαμβάνεις την ευθύνη της πράξης σου; Κι αν δεν το κάνεις αυτοβούλως, θα σε ανακαλύψουν. Ο νομοθέτης με τους νόμους του, η κοινωνία με τα εντεταλμένα της όργανα, ο διπλανός σου που δεν θέλει τριγύρω του ζούγκλα, το θύμα που έβλαψες, η λογική που παραβίασες.
«ΓΙΑΤΊ να τρομάξω; Αν είναι κακό να’ σαι βασιλιάς, είναι πρόβλημά σου» είπε ο Διογένης στον Μ. Αλέξανδρο, που θέλησε να γνωρίσει τον…διάσημο «κυνικό» και τον ρώτησε αν (τον) φοβήθηκε. «Αν είναι καλό, δεν έχω λόγους να σε φοβηθώ», συμπλήρωσε. Και η συνέχεια; «Αν Αλέξανδρος μη ήμην («ην» είναι, γραμματικά, το σωστό), Διογένης αν ήμην». Αν, λοιπόν, έγραψες κάτι καλό και ακίνδυνο στο μπλοκ (και οπουδήποτε), υπόγραψέ το. Αν όμως είναι επιλήψιμο, έχεις πρόβλημα.
ΔΕΝ θα μιλήσουμε για τη συμβολή των κουκουλοφόρων της Κατοχής στη διαμόρφωση της αρνητικής πλευράς της ιστορίας μας. Ούτε για τους σύγχρονους που χαλάνε τις πορείες κι εμείς απαιτούμε να τους τραβήξουν την κουκούλα. Θα μιλήσουμε απλά και με παραδείγματα συμπεριφοράς παλιανθρώπων. (Οι «άλλοι» δεν έχουν λόγους να κρυφτούν).
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1η (και ξεκινώ από επιχείρημα της άλλης…πλευράς): Υπάλληλος ζαχαροπλαστείου ξέρει πως το αφεντικό πουλάει ναρκωτικά (απ’ την πίσω πόρτα) και σκιάζεται να το γράψει επώνυμα, μη πεινάσουν τα παιδιά του. Θα ζημιωθεί η κοινωνία με τη σιωπή του; «Και, βέβαια,» απαντούμε, ωστόσο, τα μπλογκς δεν είναι γι αυτήν τη δουλειά. Την καταγγελία θα την κάνει στις αρμόδιες αρχές, που θα γνωρίζουν, βέβαια, τα στοιχεία του.
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2η: Ξυπνάει ένα πρωί ο παλιάνθρωπος, ξύνει το κεφάλι του πριν το καλύψει με την κουκούλα της ανωνυμίας και στέλνει γράμμα και γραφή στο μπλοκ της αρεσκείας του (μιας και λειτουργεί χωρίς κανόνες), που τον φιλοξενεί και τον…καλύπτει. «Ο τάδε είναι γιος πόρνης, υπηρέτησε στα Τάγματα (κι ας ήταν στον ΕΛΑΣ), έχει κόρη που εκδίδεται και ο αδερφός του είναι κίναιδος». Θα διαβαστεί το «κείμενο», θα περάσει το μήνυμα κι ως που να ανακαλυφτεί ο δράστης και να καθίσει στο σκαμνί, η φήμη θα αιωρείται, ο παλιάνθρωπος (κουκουλοφόρος) θα χοροπηδάει για την ελευθερία του λόγου και τη δημοκρατία στον τόπο μας, έχοντας πετύχει τον στόχο του (συνεχίζεται).
Για να επιβιώσουν τα μπλογκς (3)
(τελευταίο)
ΚΑΙ χρησιμοποιούν βαρύγδουπους όρους για το αυτονόητο. «Άρση του απορρήτου», «ελεύθερη έκφραση», «άνοιγμα στο λαό» «η δημοκρατία των μπλογκς»... Για να’ χει το ελεύθερο για βρισίδι ανώνυμα ο ανώμαλος, να συκοφαντεί ο παλιάνθρωπος, να «εκφράζεται» ο περιθωριακός νιώθοντας «κάποιος». Και είναι περίεργο, πρωτοφανές και άνανδρο για τους ίδιους να μην αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεών τους. Αν ήσαν υποχρεωμένοι να την αναλάβουν υπογράφοντας, δεν θα’ χαμε τα παραπάνω αρνητικά, θα το σκέφτονταν ο…ανδρείος της ανωνυμίας, ο παλικαράς της κρυμμένης δειλίας.
ΚΑΙ συνεχίζουμε με παραδείγματα χειροπιαστά, συγχαίροντας, ταυτόχρονα, τα μπλογκς και τις ηλ. Εφημερίδες που απαιτούν στοιχεία του γράφοντος και τα επαληθεύουν, απομονώνουν την καφρίλα πετώντας στα σκουπίδια το «προϊόν» που βρομάει, βουτηγμένο στην κακοήθεια και τον πρωτογονισμό.
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 3η: Είναι μια ομάδα συνεννοημένων και συντονισμένων να διαβάλλουν μιαν εταιρεία π.χ. κινητής τηλεφωνίας, είτε το μαγαζάκι της γειτονιάς, πληρωμένοι από μιαν άλλη αντίζηλό της. Κι αρχίζουν εναλλάξ (για να μην τους εντοπίσουν εύκολα) τα ανώνυμα παλικάρια τη διαβολή, «υπογράφοντας» ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ. Χωρίς καμιάν εγγύηση πως τα καταγγελλόμενα έχουν σχέση με την αλήθεια, χωρίς ανάληψη της ευθύνης τους απ’ τον «αναγνώστη». Η εταιρία κλείνει, οι συκοφαντημένοι υπάλληλοί της χάνουν τη δουλειά τους και τραβάνε τα μαλλιά τους, η ομάδα των παλιανθρώπων χαίρεται και πανηγυρίζει για τον άθλο της, για τον θρίαμβο της ανωνυμίας και της ελεύθερης έκφρασης(!) στο όνομα της…δημοκρατίας.
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 4η (προσωπική): Ένας απίθανος παλιάνθρωπος έφτασε στο σημείο να με υποκαταστήσει, παραπλανώντας τους αναγνώστες. «Πλαστογράφησε» την (ηλεκτρονική) υπογραφή μου βάζοντάς την κάτω απ’ το e-meil μου, έγραψε ό,τι γούσταρε και τα «φόρτωσε» σε μένα. Πως τα γράφει δήθεν ο Νικολαΐδης.
Ο παραπάνω, βέβαια, δεν μου τη γλύτωσε. Τον ανακάλυψα, ορίστηκε δικάσιμος και θα του στοιχίσει ακριβά.
ΤΕΛΕΙΩΝΟΝΤΑΣ, να συγχαρούμε τα «αυστηρά» και αξιοπρεπή μπλογκς, που δρομολόγησαν την ύπαρξή τους πάνω σε κανόνες δεοντολογίας και αξιοπρέπειας των αναγνωστών τους. Αν ο «συγγραφέας» δεν αντιλαμβάνεται τα όρια ή καμώνεται πως δεν εισπνέει τη μπόχα κάποιων γραφομένων του, το κάνει ο blogger για λογαριασμό του. Απαιτεί (πραγματικά) στοιχεία και το πανηγύρι (της αναρχίας στη…ζούγκλα) τελειώνει. Αρχίζει το πανηγύρι της δημοκρατίας, με την οποία ΚΑΝΕΝΑΣ δεν κάνει ό,τι θέλει(τέλος).
Υ.Γ. Επιτρέψτε μου για λίγο το Α΄ ενικό: Χαιρετίζω και συγχαίρω τους πολιτισμένους συνομιλητές μου μέσω των μπλογκς κι ας, ενίοτε, διαφωνούμε. Τους bloggers που παρεμποδίζουν ρυπαρογράφους και υβριστές, όπως θα’ καναν με κάποιον που αποπειράται να λερώσει με μαύρη μπογιά τον τοίχο του σπιτιού τους.
Στους υπόλοιπους συνιστώ ευπρέπεια και πολιτισμό και, βέβαια, να…γνωριστούμε (με τα ονόματά μας) και να ανταλλάξουμε απόψεις. Ωστόσο, αν επιμείνουν στη βρισιά (ανώνυμα και χωρίς να τους έχω βρίσει) τους προειδοποιώ: Τους περιμένει σκαμνί με…κάρβουνα. Στο δικαστήριο να’ ρθουν με πολλά χιλιάρικα στη τσέπη.
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια άσχετα με το θέμα της ανάρτησης θα διαγράφονται.