ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΑΖΑΡΑΚΗΣ: ΕΝΑ ΜΑΓΕΥΤΙΚΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΩΠΑΪΔΙΚΗ ΓΗ

| Ετικέτες , , , , | Posted On Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010


Ο  Αντώνης   Μαζαράκης  oλοκληρώνει ένα μοναδικό φωτογραφικό και επιστημονικό  έργο για την Κωπαιδα. 

1200 φωτογραφίες υψηλής αισθητικής, 6  Ενότητες, 700 σελίδες.  

Τεχνικά έργα αποξήρανσης, Γεωμορφολογια, Αρχαιότητα, Οικοσύστημα, Δραστηριότητες και Τοπική κοινωνία.

Ο στόχος για την δημιουργία αυτού του μνημειώδους  φωτογραφικού έργου, του Αντώνη Μαζαράκη , είναι, ότι θέλησε μέσα από 1200 φωτογραφίες υψηλής ποιότητας και αισθητικής να γεφυρώσει την Αρχαία και νεώτερη ιστορία της Κωπαϊδας και του ευρύτερου χώρου της , με την σύγχρονη μορφή της και να μείνει ως πολιτιστική κληρονομιά για τις νέες και επόμενες γενεές !! ...

Ευχαριστούμε πολύ τον Αντώνη Μαζαράκη για το  υλικό που  μας έστειλε, 
κάνοντάς μας συνταξιδιώτες στο δικό του φωτογραφικό ταξίδι στην Κωπαϊδική γη...


Έχοντας κυρίαρχο στοιχείο τη φωτογραφία, και κρατώντας τον χρόνο, θέλησε να διασωθεί στην μνήμη της νέας γενιάς και όχι μόνον , μέσω της εικόνας ,η σύγχρονη μορφή της Κωπαϊδος και του φυσικού της περιβάλλοντος , προσδίδοντας με την Αρχαιότητα, μια διαχρονική πολιτιστική αξία σε αυτόν τον τόπο.

Είναι γνωστό ,ότι με την οριστική αποξήρανση της λίμνης Κωπαϊδος ( 1893-1931) άλλαξε η ροή και η ιστορία ολοκλήρου σχεδόν της Βοιωτίας.

Για το γεγονός αυτό , έχουνε γραφθεί εξαιρετικά βιβλία προσδιορίζοντας την σημασία και την αναγκαιότητα του έργου αυτού , το οποίο άλλωστε αποτέλεσε το πρώτο μεγάλο δημόσιο έργο μετά την απελευθέρωση του έθνους .

Η Κωπαϊδα ποτέ δεν θα σταματήσει να γοητεύει. Ποτέ δεν θα ξεθωριάσει η λάμψη της και το ιστορικό της μεγαλείο.

Για να μπορέσει να διατηρήσει αυτήν την αίγλη και διαχρονική της αξία, θα έπρεπε να υπάρξουν άνθρωποι οι οποίοι με την αγάπη τους για τον τόπο , αλλά και με σεβασμό για την ιστορική της διαδρομή να μπορέσουνε να μεταδώσουνε αυτήν την διαχρονική αξία στις επόμενες γενεές!!

Αυτό ακριβώς έρχεται να επιτύχει ένας άνθρωπος ο οποίος έζησε και μεγάλωσε στην Αλίαρτο, στον χώρο αυτόν ο οποίος αποτέλεσε το κέντρο όλων των ιστορικών γεγονότων που έχουνε να κάνουνε με τα έργα της αποξήρανσης της άλλοτε λίμνης Κωπαϊδος και όχι μόνον.

Ο Αντώνης Μαζαρακης διαμένει και εργάζεται στην Αθήνα έχοντας διατελέσει και συνεχίζει να διατελεί Εμπορικός Δντης σε μεγάλες Ελληνικές επιχειρήσεις.

Η Αλίαρτος όμως γι' αυτόν αποτελεί το ποιο γλυκό κομμάτι της ζωής του.

Έζησε  σ' αυτήν τα μαθητικά του χρόνια όπου αγάπησε τον τόπο αυτόν , αγάπησε τους ανθρώπους του, και αποτελεί ακόμα και σήμερα όπου την επισκέπτεται πολύ συχνά, ένα ευχάριστο διέξοδο στην σκληρή καθημερινότητα της Αθήνας.

Με αφετηρία την Αλίαρτο όλα αυτά τα χρόνια, από το 1965 έως σήμερα, έχει γνωρίσει σχεδόν ολόκληρη την Βοιωτία με τον ένα ή άλλο τρόπο και έχει δημιουργηθεί μια αμφίδρομη σχέση αγάπης και σεβασμού με πάρα πολλούς ανθρώπους της, κάτι που του δίνει το κίνητρο να έρχεται συχνά στην πόλη που αγάπησε τόσο πολύ.

Παράλληλα με την επαγγελματική του καριέρα πάνω από 20 χρόνια ασχολείται με την φωτογραφία.

Έχει βραβευθεί με πανελλήνιο βραβείο φωτογραφίας στην κατηγορία "Φύση" το 1986. Έχουνε αναρτηθεί τα έτη 1994 και 1997 φωτογραφίες του σε σημαντικές εκθέσεις στην Αθήνα και διατελεί μέλος της φωτογραφικής λέσχης Βορείων  προαστίων, μέλος της Ελληνικής εταιρίας για την προστασία της φύσης, και μέλος της Ελληνικής ορνιθολογικής εταιρίας Αθηνών.

Όλα άρχισαν για τον Αντώνη Μαζαράκη στις αρχές του 2006 όταν διάβασε ένα βιβλίο σχετικό με την αποξήρανση της τότε λίμνης της Κωπαϊδος. Τον εντυπωσίασαν τόσο πολύ όλα αυτά τα γεγονότα που έλαβαν χώρα πριν αλλά και μετά την αποξήρανση της περιοχής αυτής, ώστε φρόντισε και ενημερώθηκε πάρα πολύ και εμπεριστατωμένα για την ιστορική διαδρομή της. Άρχισε λοιπόν εφοδιασμένος με πολύ γνώση για την Κωπαϊδα να την επισκέπτεται στην αρχή αραιά και όσο περνούσε ο χρόνος και έβλεπε ότι εκεί είναι κρυμμένο ένα τόσο σημαντικό πολιτιστικό μνημείο της κληρονομιάς του Βοιωτικού χώρου αλλά και του Έθνους γενικότερα, άρχισε δειλά δειλά να φωτογραφίζει τα ιστορικά  σημεία της Κωπαϊδος, όπου συνεχίστηκε αυτό με τον ίδιο χαμηλό  αλλά σταθερό ρυθμό και το έτος 2007.

Φωτογραφίζοντας το 2006 και 2007 τα τεχνικά κυρίως έργα έβλεπε δίπλα του μια παράπλευρη φυσική ομορφιά η οποία είχε να κάνει με το περιβάλλον. Την χλωρίδα και την πανίδα.

Παρατηρούσε ότι κάθε φορά που περνούσε από το ίδιο σημείο, ποτέ το τοπίο  δεν ήτανε πάντα το ίδιο. Το άλλαζε η φύση. Αυτός ήτανε και ο λόγος όπου άρχισε να φωτογραφίζει και το φυσικό περιβάλλον το οποίο συντρόφευε τα τεχνικά έργα της αποξήρανσης με έναν μαγευτικό τρόπο!

Μπαίνοντας το 2008 ήλθε και φούντωσε η διάθεσή του να φωτογραφίζει την Κωπαϊδα η οποία κορυφώθηκε το 2008 και 2009.

Στις αρχές του 2008, όπως ο ίδιος  αναφέρει, βλέποντας ότι μέσα στην Κωπαϊδα συνυπάρχουνε με έναν αρμονικότατο τρόπο  η φύση, τα τεχνικά έργα, οι άνθρωποι, το οικοσύστημα, και η αρχαιότητα, πήρε την μεγάλη απόφαση η οποία υπήρξε καταλυτική τόσο για την προσωπική του φιλοδοξία όσο και για το ίδιο το φωτογραφικό  έργο που είχε ξεκινήσει να κάνει.” ΘΑ ΤΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΩ ΟΛΑ’ Τίποτα δεν θα αφήσω έξω. Θα το κάνω για τον τόπο, θα το κάνω για τα νέα παιδιά που δεν γνωρίζω αν θα συνειδητοποιήσουνε  ποτέ  τον φυσικό και τεχνικό πλούτο που κρύβει αυτή η περιοχή, αναφέρει με ασίγαστο πάθος ο Αντώνης Μαζαρακης.

Από το 2006 έως και το 2009 επί 4 συνεχόμενα χρόνια φωτογράφιζε ασταμάτητα την Κωπαϊδα, χρησιμοποιώντας αυτοκίνητα  και  αεροπλάνα τύπου TRIKE ,  διαθέτοντας τον ελεύθερο χρόνο του για την υλοποίηση αυτού του έργου, κατόρθωσε να ολοκληρώσει την φωτογραφική κάλυψη  και να βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στο τέλος αυτού του φωτογραφικού ταξιδιού.

Με την βοήθεια του αεροπλάνου κατορθώνει να αποτυπώσει την κάτοψη της Κωπαϊδος και να αποτυπώσει με τον πλέον παραστατικό τρόπο το σύστημα της αποξήρανσης με τα περιφερειακά και συγκλίνοντα ποτάμια του Κηφισού και του Μέλανος καθώς επίσης της κεντρικής και εσωτερικής τάφρου με το πλέγμα των δευτερογενών και τριτογενών διωρύγων με τους υδατοφράκτες και τα φράγματα .

Φωτογράφισε τα γεφύρια τα tunnels, τις διώρυγες, τα φυλάκια, τις αποθήκες, τις εγκαταστάσεις των Άγγλων , ριζομυλο, νερόμυλο, κεντρικές αποθήκες, τον οικισμό με τους περίφημου κήπους και γενικά όλο το αγροτοβιομηχανικό συγκρότημα το οποίο διαδραμάτισε σημαντικό, ρόλο όχι μόνο στην αποξήρανση αλλά και για την ανάπτυξη γενικότερα όλου του Βοιωτικού χώρου.

Συνεχίζοντας το φωτογραφικό του ταξίδι φωτογράφισε τις δραστηριότητες τις Κωπαϊδος ( γεωργία , κτηνοτροφία , μελισσοκομία , ιχθυοτροφία, αεροδρόμια , ιπποφορβεία, χωρίς να παραβλέψει τους εργάτες τα μηχανήματα και ότι άλλο αποτελεί δραστηριότητα μέσα στον χώρο αυτόν της άλλοτε λίμνης.

Φυσικά αυτό που όπως λέει ο ίδιος τον εντυπωσίασε και του χάρισε μοναδικές στιγμές ήτανε η φωτογράφηση του οικοσυστήματος. Εκατοντάδες φωτογραφίσεις σε αγριολούλουδα  πουλιά , έντομα ,πεταλούδες , ζώα σε ένα εκπληκτικό συνδυασμό χρωμάτων και φυσικής ομορφιάς. Κορμοράνους , ερωδιούς , πελαργούς , γλάρους , γεράκια , κιρκινέζια , σπίνους , κοκκινολαίμηδες , καρδερίνες , κοτσύφια είναι μερικά από τα πουλιά που φωτογράφισε στα 4 αυτά χρόνια .  Εκατοντάδες και τα αγριολούλουδα σπάνιας ομορφιάς τα οποία μαζί με τις δεκάδες  πεταλούδες, αράχνες, ακρίδες, λιβελουλες, και πλήθος από ζώα και ερπετά φίδια , ασβούς , αλεπούδες σε ένα ασύλληπτο κρεσέντο φωτογράφησης του Αντώνη Μαζαράκη.

Παράλληλα με  αυτό το μεγαλείο της φωτογράφησης της φύσης που  καθιστά την Κωπαϊδα έναν χώρο ο οποίος χαρίζει ενέργεια και ζωή , άρχισε πριν 4 χρόνια όπως και στα άλλα θέματα του να φωτογραφίζει τις αρχαιολογικές αξίες της .

Μέσα από 100 φωτογραφίες υψηλής αισθητικής  ο  Αντώνης Μαζαράκης παρουσιάζει  το Αρχαιολογικό της μεγαλείο.

Φωτογράφισε τα αρχαία υδραυλικά έργα αποξήρανσης της λίμνης Κωπαϊδος κατά τον 14 πχ αιώνα  δημιουργίας ενός εκπληκτικού λαού , του λαού των Μινύων οι οποίοι έζησαν και μεγαλούργησαν επί πολλούς αιώνες στην Βοιωτία και ειδικότερα στον Ορχομενό , και οι οποίοι θεωρούνται από την Ευρώπη ως μοναδικοί  στα υδραυλικά έργα της εποχής τους. Φωτογράφισε την μεγάλη καταβόθρα , την σήραγγα των 2.500 μέτρων  όπου έφευγαν τα νερά της Κωπαϊδος προς τα σκορπονέρια του Ευβοϊκού κόλπου, τα αρχαία αναχώματα , τον θολωτό τάφο του Μινύα, το αρχαίο θέατρο, την Παναγία την Σκριπου, τους καταλανικούς πύργους, το Μαντείο του Τροφωνίου, τις σπηλιές και καταβόθρες, τα μεγάλα σπήλαια της περιοχής της Κωπαϊδος, την ακρόπολη της αρχαίας Αλιάρτου και Ορχομενού, τον Πτωο Απόλλωνα, αρχαίες εκκλησίες εντός σπηλαίων, τον λόφο του Γλα , όπου με την μεγάλη αρχαιολογική τους σημασία  προσδίδουν με αυτόν τον τρόπο μια διαχρονική αξία σε όλον τον Βοιωτικό χώρο.

Τέλος δεν ήτανε δυνατόν να μην φωτογραφίσει με τον δικό του μοναδικό τρόπο, την τοπική κοινωνία της περιοχής η οποία διαδραμάτισε μεγάλο ρόλο στην διαμόρφωση της σημερινής σύγχρονης μορφή της.

Αυτό που πρέπει να αναγνωρίσουμε στον Αντώνη Μαζαράκη , στον δημιουργό αυτού του εκπληκτικού φωτογραφικού βιβλίου , είναι το πάθος , η ευαισθησία , και η αγάπη  με την οποίαν φωτογράφισε την Κωπαϊδα.

Το πάθος του φαίνεται από τις φωτογραφίσεις που έκανε και δείχνουν κίνδυνο , και δράση , όπως ( αεροφωτογραφίσεις ,tunnels , διώρυγες σπήλαια , σπηλιές , καταβόθρες).

Η ευαισθησία του βγαίνει μέσα από την φωτογράφηση του οικοσυστήματος και αποτυπώνεται πάνω στα αγριολούλουδα , πάνω στα πουλιά πάνω στην φωτογράφηση του τοπίου όπου με 300 φωτογραφίες εξαιρετικής ποιότητος φαίνεται το συναίσθημα το οποίο εκφράζεται με ένα ιδιαίτερο και ξεχωριστό  τρόπο .

Ενώ ο Αντώνης Μαζαράκης είχε ολοκληρώσει το φωτογραφικό του αυτό ταξίδι, και ήτανε προ των πυλών της έκδοσης αυτού του πολύτιμου φωτογραφικού έργου, 5 καθηγητές  από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και από το Πανεπιστήμιο Αθηνών ανάμεσα τους και ο τ. Πρύτανης  του Γεωπονικού Πανεπιστημίου, Γεωλόγοι , καθηγητές της γεωργικής υδραυλικής, αρχαιολόγοι , ειδικοί επιστήμονες σε θέματα διαχείρισης των υδατίνων πόρων, ταξινόμοι βοτανολόγοι , εντομολόγοι , οι περιβαλλοντολογικοί φορείς WWF, Ελληνική εταιρία προστασίας της φύσης , Ελληνική ορνιθολογική εταιρεία  , σπηλαιολόγοι της Έλληνικής σπηλαιολογικής εταιρίας , προκειμένου αυτό το φωτογραφικό λεύκωμα να αποτελέσει ένα μνημειώδες έργο, που θα αποτελέσει κίνητρο για την ανάδειξη αυτού του μνημείου της πολιτιστικής μας κληρονομιάς , δηλαδή την Κωπαϊδα , προσέγγισαν με εξαιρετικά και επιστημονικά άρθρα  και τις 6 φωτογραφικές ενότητες του Αντώνη Μαζαράκη, προσδίδοντας του πέραν της αισθητικής και φωτογραφικής κάλυψής του και εκπαιδευτικό περιεχόμενο, το οποίο με τις επιστημονικές του προσεγγίσεις , να αποτελέσει έναν φάρο πολύτιμων γνώσεων τόσο για τους παλαιότερους και τους σημερινούς ανθρώπους , όσο κυρίως για τις νεότερες και επόμενες γενεές!!

Το μοναδικό αυτό έργο το οποίο θα αποτελείται από 700 σελίδες με χοντρό εξώφυλλο μεγάλου μεγέθους και θα είναι πολυτελούς έκδοσης , θα παρουσιαστεί στην Αλίαρτο , στον χώρο του οικισμού των Άγγλων μηχανικών και μετέπειτα Οργανισμού Κωπαϊδος .

Η ημερομηνία  παρουσίας του θα είναι κατά πάσα πιθανότητα την ερχόμενη Άνοιξη ή το αργότερο, το  φθινόπωρο του επόμενους έτους,  κάτι που θα δημοσιεύει και θα ενημερώσει τον κόσμο της Βοιωτίας  τόσο μέσω των τοπικών εφημερίδων όσο και από τα μέσα τηλεοπτικών καναλιών, γεγονός που θα προσδώσει ιδιαίτερη αίγλη και αξία στον Ιστορικό αυτό τόπο της Βοιωτίας.










































































Το φυτό αυτό που φωτογραφήθηκε από τον Αντώνη Μαζαράκη στην Κωπαϊδα στις 26 Ιουνίου  2009, επισημαίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.  Χαρακτηρίστηκε με το όνομα oenothera speciosa (Onagraceae) και προστίθεται στην Ελληνική χλωρίδα ως νέο  είδος. Ο κ Μαζαράκης το έδωσε για προσδιορισμό στον κ Γ.Σφήκα ο οποίος το έστειλε στην Κοπεγχάγη στην συνεργάτιδά του Κit Τan. Αυτή είναι η πρώτη φορά που επισημαίνεται για την Ελληνική χλωρίδα. Πρόκειται για ένα φυτό ιθαγενές του  Μεξικού και των νοτιοανατολικών Ηνωμένων Πολιτειών.
Στοιχεία φωτογράφησης
Νομός Βοιωτίας, Βορειοδυτικές παρυφές της κωπαϊδος
38ο 25’ Βορεια, 23ο  05’ Ανατολικά.
26 Ιουνίου 2009
Φωτογράφος  Μαζαράκης  Αντώνης





Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση 

των φωτογραφιών, δίχως την άδεια του δημιουργού τους


Σχετικές Αναρτήσεις :



11 σχόλια:

  1. Μπράβο Αντώνη.Εξαιρετική δουλειά.Μπράβο και στο Βήμα Αλιάρτου που την προβάλλει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δείχνοντας τον τόπο μας μέσα από αυτή την εξαίρετη δουλειά , εμείς που βρισκόμαστε μακριά καμαρώνουμε !!!!!!!!!! Ένα μεγάλο μπράβο στον Αντώνη!!!!!!!! Μέσα από το βήμα του Αλίαρτου βλέπουμε πολύ αξιόλογες δουλειές και πάλι μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αντώνη, συγχαρητήρια για την εξαίρετη δουλειά σου.
    Υπάρχει κάποιο σχέδιο για την δημοσίευση της σε κάποιου είδους λεύκωμα ή ακόμα καλύτερα μέσω κάποιου αυτόνομου portal ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε ευχαριστω πολυ για το σχολιο σου .
    Μπορεις να διαβασεις στο τελος του κειμενου στην συνεντευηξη μου οπου γραφω σχετικα πως θα το διαχειρισθω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αντωνη ειναι καταπληκτικες οι φωτογραφιες σου ,εχεις κανει πολυ καλη δουλεια ...Αν μου δωσεις την Αδεια θα τις δημοσιευσω στην σελιδα μου στο Φ/β...
    Παντελης Γκατσος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. μπράβο Αντώνη πράγματι πολύ καλή δουλειά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ήθελα να ’μουν Άδωνις
    να ήσουν Περσεφόνη
    τα μάτια σου να μάγευα
    για να μ’ ακολουθήσεις
    αρνούμενη τον Πλούτωνα
    γυναίκα μου να γίνεις
    στον κόσμο τον ηλιόλουστο
    μονίμως πλουτοφόρα
    θα ένιωθα περήφανος
    αγρότης στο πλευρό σου
    μαθήματα να έπαιρναν
    παλιοί συνάδελφοί μου.

    12 Σεπτεμβρίου 1998

    Για την Κωπαΐδα

    Ερευνούσα για ένα θέμα και βρέθηκα εδώ.
    Ο Αντώνης μου είχε μιλήσει για το θέμα/βιβλίο από το καλοκαίρι του 2008.
    Το ανωτέρω ποόιημα είναι από την 12η συλλογή μου (2005).
    Να είστε καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υπεροχες φωτογραφιες!!κυριε αντωνη μαζαρακη!!!δεν υπαρχουν λογια γεννηθηκα και μεγαλωσα στον αλιαρτο βοιωτιας !!οπου εμεινα μεχρι τα δεκαοκτω!!!ελπιζω να συνεχισετε αυτο το υπεροχο εργο φωτογραφιζοντας την κωπαιδικη γη και την αλιαρτο βοιωτιαε!!!συγκινηθηκα παρα πολυ βλεποντας αυτες τις αωογες φωτο σας δοσμενες με τοσο μερακι ευγε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τα μπραβο πρέπει νά ειναι χιλιαδες για το μοναδικο αυτό εργο του Αντωνη που προβάλει την κωπαιδικη Γη κατά τον καλύτερο τρόπο, Αντώνη σε θαυμάζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια άσχετα με το θέμα της ανάρτησης θα διαγράφονται.

Μας διάβασαν