Πόσα καλά μπορεί να διαθέτει μια υπερ-τροφή σαν το κρεμμύδι;

| Ετικέτες | Posted On Κυριακή, 26 Αυγούστου 2012

Ο εκπληκτικός βολβός κρύβει μέσα στα στρώματά του χαρακτηριστική γεύση, άρωμα και υφή που χαρίζει απλόχερα σε πολλά πιάτα της κουζίνας μας. Αν μάλιστα συνειδητοποιήσουμε τον ρόλο του στην υγεία μας, δεν θα τον αποχωριστούμε ποτέ πια. Έτσι και αλλιώς, η απουσία του μετατρέπει την πιο σπάνια λιχουδιά σε άγευστη κοινοτoπία και ένα πλούσιο γεύμα σε απογοήτευση.

Ευεργετικό για τους καπνιστές
Η τακτική κατανάλωση ωμών κρεμμυδιών ενδείκνυται, όπως αποδείχτηκε, ιδιαίτερα για τους καπνιστές, καθώς οι σημαντικές αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχουν τα κρεμμύδια σε αφθονία προστατεύουν τόσο την καρδιά και το κυκλοφορικό όσο και το τοίχωμα της ουροδόχου κύστης από καρκινογόνες ουσίες (εμφανίζονται συχνότερα σε καπνιστές)...

Σε συνδυασμό με την υψηλή περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C, γίνονται όπλο υγείας, πόσο μάλλον αφού η καταπραϋντική τους δράση στους πνεύμονες ανακουφίζει από τον βήχα και τη βρογχίτιδα. Εξάλλου, μελέτη του Πανεπιστημίου της Kerala στην Ινδία έδειξε ότι η αντιοξειδωτική δράση ελαίου του κρεμμυδιού σε πειραματόζωα, στα οποία χορηγήθηκε νικοτίνη, είναι πολύ αποτελεσματική, εφάμιλλη με αυτή της βιταμίνης E. (sciencedirect.com ).

Διατροφική αξία
Εκτός από τη βιταμίνη C, το κρεμμύδι είναι πλούσιο σε υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, βιταμίνες A, B6, φολικό οξύ και στοιχεία όπως ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, κάλιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο, χρώμιο, ενώ απουσιάζουν από τα φύλα του το νάτριο, η χοληστερόλη και το λίπος. Επίσης είναι προικισμένο με πλήθος φωτοχημικών αντιοξειδωτικών ουσιών όπως η κουερσετίνη, που εμφανίζεται αυξημένη ειδικά στα κόκκινα κρεμμύδια και μάλιστα στις εξωτερικές τους φλούδες, βοηθώντας στην εξάλειψη των βλαβερών ελεύθερων ριζών στο σώμα και προστατεύοντας από την αθηροσκλήρωση. Και μπορεί το κρεμμύδι να μην είναι το μόνο τρόφιμο που περιέχει κουερσετίνη, όμως ο οργανισμός απορροφά τη σημαντική αυτή ουσία από τα κρεμμύδια σε διπλάσια ποσότητα από το τσάι και τριπλάσια από τα μήλα, σύμφωνα με μελέτη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου του Wageningen της Ολλανδίας.

Εξαιρετικά αντικαρκινικό
Ο κατάλογος των ωφελειών του ευωδιαστού λαχανικού είναι σημαντικός όταν καταναλώνεται ωμό και φρεσκοκομμένο, ώστε να μην καταστραφεί η θρεπτική αξία του:
  • Εμποδίζει την ανάπτυξη έλκους του στομάχου από το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού και βοηθά στην επούλωση ήδη υπάρχοντος.
  • Όσο πιο πικάντικο είναι, τόσο περισσότερο εμποδίζει τη συσσώρευση των αιμοπεταλίων, αποτρέποντας την αθηροσκλήρωση, τις καρδιαγγειακές νόσους και το εγκεφαλικό επεισόδιο λόγω σχηματισμού θρόμβων, όπως διαπίστωσαν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Wisconsin-Madison.
  • Η καθημερινή κατανάλωσή του προστατεύει από την εμφάνιση οστεοπόρωσης, όπως έδειξαν δοκιμές σε πειραματόζωα στο Πανεπιστήμιο της Βέρνης στην Ελβετία.
  • Η κουερσετίνη που περιέχει εμποδίζει την κυτταρική μετάλλαξη. Προστατεύει από την εμφάνιση καταρράκτη και πλήθους διαφορετικών καρκίνων, όπως του εγκεφάλου, του μαστού, του πνεύμονα, του παχέος εντέρου, του στομάχου, του στόματος, του φάρυγγα, του λάρυγγα, του οισοφάγου, του παγκρέατος, του προστάτη, της ουροδόχου κύστης, του ήπατος και των ωοθηκών, σύμφωνα με πολλές σχετικές έρευνες. Επίσης εμποδίζει την ανάπτυξη ήδη υπαρχόντων όγκων και μειώνει το μέγεθος και τον αριθμό των πολύποδων του παχέος εντέρου.
  • Τα υπόλοιπα φυτοχημικά στοιχεία του είναι επίσης αντικαρκινικά, ενώ έχουν και αντιμικροβιακές, αντιμυκητησιακές και αντισκωληκικές ιδιότητες. Είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό κατά των Gram θετικών βακτηρίων, των δερματοφυτικών μυκήτων και της αφλατοξίνης.
  • Για τους ίδιους λόγους δρα κατά των παθογόνων βακτηρίων του στόματος, άρα προστατεύει από την τερηδόνα.
  • Οι θειώδεις ενώσεις που του δίνουν τη χαρακτηριστική μυρωδιά και τη γεύση του μειώνουν τα συμπτώματα του σακχαρώδους διαβήτη και προστατεύουν από τη φλεγμονή που οδηγεί σε άσθμα.
  • Ρυθμίζει τον μεταβολισμό, διεγείρει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στην καταπολέμηση των κρυωμάτων.
  • Μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλης, των τριγλυκεριδίων και των λιπιδίων με το όνομα θρομβοξάνες (παίζουν ρόλο στη θρόμβωση του αίματος).
  • Εμφανίζει προβιοτική δράση στο έντερο βελτιώνοντας την χλωρίδα του, άρα και την απορρόφηση του ασβεστίου και του μαγνησίου από τον οργανισμό, χάρη στους φρουτο-ολιγοσακχαρίτες (FOS) που περιέχει, οι οποίοι έχουν προταθεί ως βασικό συστατικό των τροφίμων στο μέλλον.
  • Είναι διουρητικό, δρα κατά των λίθων στην ουροδόχο κύστη, βοηθά την πέψη και καμαρώνει στις πρώτες θέσεις της λίστας των αφροδισιακών.
  • Καταπολεμά την αϋπνία. Ο τρόπος είναι απλός: Παίρνουμε πολλές ανάσες μυρίζοντας ένα τεμαχισμένο κρεμμύδι πριν πάμε για ύπνο.
  • Σε εξωτερική δερματική χρήση λειτουργεί ως αντισηπτικό και καταπραϋντικό σε έλκη, εγκαύματα, τσιμπήματα εντόμων, αποστήματα και χιονίστρες.
  • Χρησιμοποιείται βρασμένο ως κατάπλασμα ή ως χυμός σε πολλά παραδοσιακά γιατροσόφια που βοηθούν από νευραλγίες έως ρευματισμούς.
Θα συνεχίσουμε να κλαίμε…
Προς απογοήτευση των νοικοκυρών, οι προσπάθειες των ερευνητών να αναπαραγάγουν ένα νέο τύπο κρεμμυδιού, από το οποίο θα έλειπε το ένζυμο συνθάση που είναι υπαίτιο για το ατελείωτο κλάμα κατά το καθάρισμα κρεμμυδιών, σταμάτησαν. Οι επιστήμονες είχαν αμφιβολίες σχετικά με τον επηρεασμό της γεύσης του, οπότε δεν προχώρησαν στη γενετική τροποποίησή του. Επομένως, ναι, το παραδοσιακό στιφάδο θα συνεχίζει να παρασκευάζεται μετά δακρύων!

Σχετικές Αναρτήσεις :



Comments:

There are 0 σχόλια for Πόσα καλά μπορεί να διαθέτει μια υπερ-τροφή σαν το κρεμμύδι;

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια άσχετα με το θέμα της ανάρτησης θα διαγράφονται.

Μας διάβασαν